1.04.2014

Tips Gagal Tapi Berjaya


Tips gagal tapi berjaya dalam perniagaan ialah jangan pernah berhenti  berniaga. Teruskan dengan strategi dan usaha yang berterusan. Melaburlah untuk ilmu perniagaan dan ilmu-ilmu lain yang berkaitan. Bina hubungan erat dengan rakan peniaga, pemborong, pengilang dan pelanggan.

Saya gagal meruskan perniagaan yang saya bina di Wakaf Che Yeh Kota Bharu, Kelantan. Di saat saya buntu dan terikat dengan nilai "sentimental value" sama ada ingin meneruskan atau menukar rancangan pemasaran, menjual perniagaan saya kepada mereka yang selayaknya menjadi penyelesaian pada waktu itu.

Alhamdulillah, saya berjaya mendapatkan pembeli yang mahu menyambung perniagaan saya. Nantikan "Tips Mengambil alih Perniagaan" pada entri akan datang.

Walau hakikat pahit yang harus saya telan bahawa saya gagal meneruskan perniagaan dalam masa 2 tahun beroperasi, Namun saya berjaya "memindahkan" perniagaan tersebut ke lokasi panas pusat perniagaan tudung di Jalan TAR Kuala Lumpur pada bulan Disember 2012.


             kenangan 2010-2012

p/s : Air mata bergenang saat saya memuat naik gambar ini, manik-manik jernih mengalir laju. Sesiapa yang pernah mengalami situasi ini pasti faham apa yang saya alami. Sungguh ia satu kenangan dan pengajaran terindah buat saya. Alhamdulillah, Hikmah Allah saya hitung untuk setiap yang berlaku.




No comments:

Post a Comment